Εφαρμόζοντας σωστά τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ως διαδικασία
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι εδώ και πολύ καιρό ένα σημαντικό ζήτημα για τις εταιρείες, καθώς αυτές αναζητούν τρόπους για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα και την καινοτομία τους. Ωστόσο, η διαδικασία υλοποίησης του ψηφιακού μετασχηματισμού απαιτεί συχνά θεμελιώδεις αλλαγές στη νοοτροπία, την κουλτούρα και τις διαδικασίες κάθε εταιρείας.
Οι εταιρείες που αναγνωρίζουν και αξιοποιούν τη δύναμη του ψηφιακού μετασχηματισμού συνήθως παρουσιάζουν ισχυρότερη πρόοδο σε κρίσιμους επιχειρηματικούς τομείς, όπως η επιτάχυνση της ανάπτυξης, η απόκτηση και ανάπτυξη ταλέντων και η εξερεύνηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων που δημιουργούν αξία.
Μια πρόσφατη μελέτη από την Deloitte Digital και το MIT διαπίστωσε ότι οι εταιρείες που φτάνουν σε σημαντικά επίπεδα ψηφιακής ωριμότητας κάνουν τα εξής:
- Συνεργάζονται περισσότερο με εξωτερικές συνεργασίες, αναπτύσσοντας ψηφιακά οικοσυστήματα και καλλιεργώντας σχέσεις για τη διευκόλυνση της ψηφιακής καινοτομίας.
- Επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευελιξία καθώς εργάζονται με εσωτερικές και εξωτερικές ομάδες.
- Δίνουν μεγαλύτερη αυτονομία στους συνεργάτες και τα διάφορα τμήματα.
- Προωθούν ένα περιβάλλον όπου όλοι ωθούνται να επιτύχουν.
- Η κουλτούρα τους αποδέχεται την αποτυχία.
Ωστόσο, οι ηγέτες δεν θα πρέπει να σκέφτονται μια στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού μόνον από την προοπτική της τεχνολογίας. Μια επιτυχημένη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού απαιτεί συχνά βαθιές οργανωτικές αλλαγές στη σκέψη και στην νοοτροπία, στην κουλτούρα της εταιρείας, στις λειτουργίες και βεβαίως ένα διαφορετικό μίγμα δεξιοτήτων το οποίο είναι κατάλληλο για την ψηφιακή εποχή. Η ψηφιακή νοοτροπία και η γνώση – βεβαίως μέχρις ενός βαθμού – των ψηφιακών τεχνολογιών από τους διευθυντές κάθε εταιρείας, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού της.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός χρειάζεται συνέργεια και ασφάλεια
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ξεκινά από τους ανθρώπους και όχι την τεχνολογία. Συχνά, το πιο δύσκολο έργο κατά τη δημιουργία και την εφαρμογή μιας στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η ευθυγράμμιση της νοοτροπίας των ανθρώπων, της εταιρικής κουλτούρας και του τρόπου με τον οποίο η πραγματοποιείται η εργασία μέρα με τη μέρα.
Μια άλλη μελέτη της Deloitte με το MIT διαπίστωσε επίσης ότι οι εταιρείες που ευδοκιμούν στο ψηφιακό τοπίο ακολούθησαν όλες παρόμοιες προσεγγίσεις στη διαδικασία τους ψηφιακού μετασχηματισμού τους, όπως:
- Ασχολήθηκαν επιτυχώς και με συνεργάτες εκτός του οργανισμού για να προωθήσουν την
καινοτομία. - Επαναξιολόγησαν τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων και αξιολόγησαν τον τρόπο με τον
οποίο οι δια-λειτουργικές ομάδες μπορεί να ωφελήσουν τον οργανισμό. - Χαλάρωσαν τις δομές οργάνωσης μέσα στην εταιρεία, επιτρέποντας στις ομάδες να
πειραματιστούν, να αποτύχουν, να μάθουν και να διορθώσουν τα λάθη τους. - Καθόρισαν δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές για την ψηφιακή καινοτομία και τον
μετασχηματισμό. - Εκπαίδευσαν τους υπαλλήλους να αποκτήσουν ψηφιακή νοοτροπία και ψηφιακές
δεξιότητες.
Μια νοοτροπία αλλαγής και νέες ψηφιακές δεξιότητες είναι αυτά που μπορούν να ανοίξουν τις πόρτες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς και γρήγορα. Οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποί τους θα πρέπει να έχουν φιλοδοξία να συμβαδίσουν με το περιβάλλον με γρήγορο ρυθμό, να αναζητήσουν αλλαγές, να αναπτύξουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και να ανακαλύψουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Για να ενεργούν σωστά με αυτή τη νοοτροπία, οι εταιρείες πρέπει να επικεντρωθούν στα τρία παρακάτω πράγματα:
- Πρέπει να σκέφτονται μεγαλόπνοα. Κοιτάξτε 5, 10 ή 15 χρόνια μπροστά στο μέλλον και οραματιστείτε ποιες τάσεις και τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν ή δυνητικά να βλάψουν την επιχείρησή σας.
- Πρέπει να ξεκινούν με μικρά βήματα. Αναπτύξτε μια σειρά από μικρά βήματα αντί να προσπαθείτε να κάνετε ένα μεγάλο άλμα προς την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας στην επιχείρησή σας.
- Πρέπει να αναπτύσσονται γρήγορα. Προσδιορίστε τα βασικά προϊόντα και τα βασικά τμήματα της αγοράς και ενεργήστε γρήγορα για να τα ενσωματώσετε όλα μαζί.
Σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά, η πίστη και η εμπιστοσύνη μιας εταιρείας στη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτομίας μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για την ψηφιακή επιτυχία της. Η αλλαγή στη νοοτροπία, στις θεμελιώδεις διαδικασίες και στην εταιρική κουλτούρα πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που θα εφαρμοστεί για να υλοποιηθεί σωστά ο μετασχηματισμός, να ακολουθείται και να υποστηρίζεται από τα ψηφιακά εργαλεία που πρέπει να έχει η εταιρεία.